Koniec z bałaganem reklamowym na ulicach miasta

Miasto przygotowuje przepisy które uregulują zasady wieszania m.in. płatnych ogłoszeń w przestrzeni publicznej.

Urzędnicy kozielskiego magistratu zakończyli konsultacje uchwały krajobrazowej zwanej w naszym mieście „reklamową”. Ma ona uporządkować reklamy i szyldy, ogrodzenia, małą architekturę, a także oznakowanie ulic i domów.

To efekt ustawy krajobrazowej nakazującej samorządom zajęcie się kwestią estetyki i warunkom technicznym, jakim mają odpowiadać reklamy na terenie miasta.

– W tej chwili reklamy są umieszczane gdziekolwiek, jeśli tylko jest miejsce i ktoś uzna, że jest ono atrakcyjne. To doprowadziło do tego, iż nasze miasto jest przepełnione reklamami, często niestety wątpliwej nie tylko jakości technicznej, ale też estetycznej. Wkrótce pod obrady rady miasta trafi projekt uchwały, który konsultowaliśmy z mieszkańcami – mówi Sabina Nowosielska, prezydent miasta.

Miasto zostało przez urzędników podzielone na trzy strefy. Pierwsza obejmuje Stare Miasto w Koźlu oraz Śródmieście w Kędzierzynie. Druga strefa poprowadzi wzdłuż najważniejszych ulic, a trzecią stanowić będzie pozostały obszar. Największe zmiany będą obejmowały pierwszą strefę, gdzie urzędnicy szczegółowo określili zasady umieszczania reklam i szyldów związanych z prowadzoną w danym miejscu działalnością gospodarczą.

Wynika to w większości z zabytkowego charakteru tych części miasta. W strefie drugiej nowe zasady obejmą także reklamy będące dziś do wynajęcia, jak choćby powszechne billboardy. W strefie trzeciej uchwała reklamowa będzie najmniej regulowała kwestie reklam. Uchwała będzie dotyczyła także ogrodzeń, które zwłaszcza w strefie pierwszej powinny współgrać z otoczeniem. Miasto zaś będzie musiało dostosować cały system identyfikacji wizualnej nazw ulic i placów. Oczywiście zarządcy nieruchomości także będą zobowiązani do stosowania nowej wizualizacji nazw ulic na swoich budynkach.

– Jestem przekonana, że nowe zasady pozwolą na podniesienie estetyki miasta, a tym samym będzie nam się żyło przyjemniej – zapewnia Sabina Nowosielska. – Przed nami takie uchwały już wprowadzono w życie w lipcu ubiegłego roku na terenie Opola. Teraz czas na nas. Na dostosowanie istniejących reklam i szyldów przedsiębiorcy będą mieli 3 lata od chwili podjęcia przez Radę Miasta stosownej uchwały, a ogrodzenia trzeba będzie dostosować w okresie 5 lat.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting