Budowa nowej przeprawy kosztowała prawie 200 milionów złotych.
PKP Polskie Linie kolejowe modernizują linię ze Starego Koźla do Toszka. Prowadzi ona m.in. przez Kanał Gliwicki w sąsiedztwie osiedli Piastów i Blachownia. To właśnie tam koleje postanowiły zbudować nowy most, który zastąpił starą przeprawę.
– W marcu most nad Kanałem Kędzierzyńskim między Sławięcicami a Nową Wsią koło Kędzierzyna Koźla pomyślnie przeszedł próby obciążeniowe – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Od soboty, 18 kwietnia, pociągi towarowe jeżdżą ze zwiększoną prędkością, maks. 80 km/h, m.in. w stronę Kędzierzyna Koźla i Magistrali Węglowej.
Stalowy most ma 67 metrów długości i waży ponad 300 ton. Został zbudowany w miejscu starej konstrukcji, obok mostów na linii Kędzierzyn Koźle – Gliwice (nr 137). Elementy przeprawy przywieziono w częściach. Specjalnie przygotowane tymczasowe podpory podtrzymywały konstrukcję w trakcie jej nasuwania centymetr po centymetrze z jednego brzegu na drugi. Operacja nasuwania trwała tydzień. Na nowym moście ułożono tor i zamontowano sieć trakcyjną.