Na przejazdach jest niebezpiecznie – alarmuje policja

Funkcjonariusze drogówki sprawdzili przejazdy kolejowe w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim. Wielu kierowców nie zachowuje ostrożności w tych miejscach.

Opolscy policjanci w całym województwie przyjrzeli się dokładniej zachowaniom kierowców przy przejazdach kolejowych. Udział brała w tym także kędzierzyńsko-kozielska drogówka. Policjanci zwracali uwagę na stosowanie się do znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej. Razem z nimi w akcji brali udział pracownicy kolei, którzy wręczali kierowcom materiały informacyjne i profilaktyczne.

– Absolutnie najważniejszą zasadą na przejazdach kolejowych jest zachowanie szczególnej ostrożności. W chwili, gdy sygnalizator nadaje pulsacyjne światło czerwone, obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu na przejazd kolejowy, nawet w sytuacji, gdy rogatki nie zostały jeszcze opuszczone, bądź ich opuszczanie dopiero się rozpoczęło – informuje podkom. Karol Brandys.

Kierujący, którzy myślą, że zdążą jeszcze przed szlabanem i przed pociągiem, popełniają poważne wykroczenie i ryzykują życiem. Warunki techniczne pociągów uniemożliwiają ich natychmiastowe zatrzymanie w sytuacji zagrożenia. Najcięższe składy potrzebują do tego nawet kilku kilometrów.

– Jeśli znajdziemy się pomiędzy opuszczonymi zaporami, powinniśmy jak najszybciej wyłamać szlaban i uciec ze śmiertelnej pułapki. Producenci szlabanów już na etapie projektowania tych urządzeń, przewidzieli możliwość ich siłowego wyłamania. Koszt naprawy jest zatem niewielki, zupełnie nieporównywalny do pozostawania w rejonie zagrożenia – dodaje rzecznik.

W przypadku potrzeby pilnego wezwania służb, gdy nie będziemy potrafili określić dokładnego miejsca zdarzania, na napędzie rogatki lub z tyłu znaku „Krzyża św. Andrzeja” znajduje się żółta naklejka z numerem skrzyżowania. Podajmy ten numer dyspozytorowi.

– Przypominamy, że przed wjechaniem na tory musimy upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy. Ponadto kierującemu, na przejeździe kolejowym zabrania się objeżdżania opuszczonych zapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone – podsumowuje Karol Brandys.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting