Powstanie ścieżka rowerowa wzdłuż Odry i Kanały Gliwickiego?

Taki postulat złożyli uczestnicy konsultacji w ramach projektu “Opolskie na rowery”.

Na Opolszczyźnie istnieje ponad 200 km w miarę nowych tras rowerowych oraz kolejne kilkaset starszych traktów, które jednak wciąż są chętnie wykorzystywane przez miłośników jednośladów. Samorząd województwa opolskiego chce, aby sieć ścieżek była spójna i przebiegała przez najciekawsze i najbogatsze krajobrazowo obszary.

Między innymi temu ma służyć unijny projekt “Opolskie na rowery – przygotowanie i realizacja koncepcji rozwoju ścieżek rowerowych w województwie opolskim wraz z kampanią edukacyjną”. W zeszłym miesiącu zorganizowano w sumie 12 spotkań konsultacyjnych z ponad 300 mieszkańcami regionu w tej konkretnej sprawie.

– Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w spotkaniach i zechcieli przekazać nam uwagi – mówią marszałek Andrzej Buła i członek zarządu województwa Szymon Ogłaza, którzy prowadzili spotkania konsultacyjne. – Liczna obecność na spotkaniach konsultacyjnych oraz duża liczba nadesłanych propozycji utwierdzają nas w przekonaniu, że stworzenie zintegrowanej sieci tras rowerowych w województwie opolskim jest ważne dla wielu środowisk w naszym regionie – podkreślają.

Jak przekonuje Urząd Marszałkowski w Opolu, duża liczba uczestników spotkań oraz zgłoszone uwagi pokazują, że mieszkańcy chcą jeździć po dobrych trasach, bezpiecznych i wygodnych dla rowerzystów, że coraz bardziej to lubią i że chcą stworzenia spójnej sieci tras rowerowych w województwie opolskim.

A jakie uwagi wnieśli uczestnicy konsultacji? Przedstawiciele samorządów nadodrzańskich apelowali o wykorzystanie potencjału turystycznego Odry, przez budowę drogi rowerowej po koronie wałów wzdłuż Odry oraz Kanału Gliwickiego. Atrakcją opisaną na szlaku rowerowym mógłby być według samorządowców powiatu krapkowickiego jedyny na Opolszczyźnie ręcznie sterowany prom pomiędzy Zdzieszowicami a Stradunią. Wiele gmin proponowało wykorzystanie pod trasy rowerowe zamkniętych już linii kolejowych. Nadleśnictwa wykazywały na duże walory tras przebiegających przez kompleksy leśne, m.in. w Borach Stobrawskich. Wszystkie zgłoszone uwagi na pewną zostaną dokładnie przeanalizowane, by później mogły znaleźć swoje odzwierciedlenie w ostatecznej koncepcji tras rowerowych w regionie.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting