Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla została otwarta

Ważna dla całego regionu inwestycja kosztowała ponad 270 milionów złotych.

Zakończyła się trwająca blisko dwa lata budowa północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. W ramach inwestycji zbudowana została nowa trasa w ciągu drogi krajowej nr 40, na której znajduje się 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Inwestycja zlokalizowana została na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na obszarze łącznie trzech gmin: Kędzierzyna-Koźla, Ujazdu i Rudzińca.

– Na ten dzień mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla czekali bardzo długo. Dziś droga została oficjalnie otwarta – podkreśla Violetta Porowska, posłanka PiS, która wspólnie z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, wojewodą Sławomirem Kłosowskim, posłanką Katarzyną Czocharą, byłem senatorem Grzegorzem Peczkisem i radną Katarzyną Kukolką otwierała drogę. – To ukoronowanie wielu lat zabiegów i starań o realizację tej inwestycji. Dziękuję Panu Ministrowi Andrzejowi Adamczykowi za ogromne wsparcie i zrozumienie dla tej inwestycji oraz wszystkich innych realizowanych w naszym województwie.

Wojewoda opolski Sławomir Kłosowski podkreślał, że droga służy przede wszystkim wyprowadzeniu niebezpiecznych transportów z mocno zaludnionych osiedli, co istotnie poprawi bezpieczeństwo Kędzierzyna-Koźla. – Chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do budowy tej obwodnicy i zostawili tu część swojego życia – zaznaczał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

To już trzecia nitka obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, po Alei Armii Krajowej oraz obwodnicy południowej. Jej budowa była planowana od wielu lat. Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 jest to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1). Od tego skrzyżowania, czyli niemal połowy długości obwodnicy to już trasa o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting