Pociągi towarowe pojadą teraz do Kędzierzyna z prędkością 90 km/h

Zakończył się remont linii kolejowej Toszek-Stare Koźle. Kosztował ponad 200 milionów złotych.

PKP Polskie Linie Kolejowe regularnie inwestują w poprawę jakości transportu w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim. Jedną z takich inwestycji była modernizacja linii Toszek-Stare Koźle, która pozwoli na szybszy transport towarów w kierunku Kędzierzyna.

Jak poinformowały PKP PLK pociągi towarowe mogą jeździć teraz z prędkością do 90 km/h. Skrócił się czas przewozu towarów. Na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki odbudowany został drugi tor. Po 10 latach pociągi znów jeżdżą po linii 199 na odcinku Rudziniec Gliwicki – Sławięcice. Już obecnie na trasie kursuje dwukrotnie więcej składów niż rok temu.

– Istotnym efektem realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego jest zwiększenie możliwości i efektywności przewozu towarów. Takie korzyści przynosi również przebudowa linii w województwie śląskim m.in. między stacjami Toszek a Kędzierzyn Koźle. Zwiększamy potencjał kolei jako sprawnego i ekologicznego środka transportu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowe tory, rozjazdy, obiekty inżynieryjne pozwalają na szybszy transport, ale dzięki zastosowanym materiałom i rozwiązaniom ograniczony jest hałas i oddziaływanie kolei na środowisko. Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia m.in. transport z województwa śląskiego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni. Towary jadą też na południe i wschód do granicy z Czechami w Chałupkach i granicy Białorusią w Małaszewiczach.

Na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Sławięcice – Stare Koźle wymieniono 40 km torów. Zamontowany został tzw. ciężki typ sieci, co zapewnia dobre warunki przejazdu pociągom towarowym. Płynną jazdę składów gwarantuje 30 nowych rozjazdów oraz przebudowa 45 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 mostów i 12 wiaduktów.

Zmodernizowany został most kolejowy o długości 67 metrów między Sławięcicami a Kędzierzynem Koźlem, dzięki czemu pociągi szybko i sprawnie przejeżdżają nad Kanałem Kędzierzyńskim. Lepszy transport towarów umożliwia wykonana przebudowa m.in. mostu na Kanale Gliwickim oraz wiaduktów kolejowych w Paczynie i Pisarzowicach koło Toszka.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting