Na ulicy Energetyków prawdopodobnie powstanie rondo

Miasto pracuje nad budową łącznika z północną obwodnicą.

Północna obwodnica miasta ma wyprowadzić ruch samochodów ciężarowych poza największe kędzierzyńskie osiedla. Wszystko po to, aby zminimalizować ryzyko zaistnienia katastrofy w ruchu lądowym związanej z transportem chemikaliów z tutejszych zakładów.

Ostatnia nitka miejskiej obwodnicy prowadzić będzie od osiedla Piastów przez Lenartowice, Cisową, Sławięcice do autostrady A4. Kompleks przemysłowy w Blachowni ma być z nią skomunikowany za pomocą tzw. łącznika. Miasto pracuje nad jego budową. Jest w trakcie wykonywania dokumentacji łącznika terenów przemysłowych w Blachowni z planowaną obwodnicą północną Kędzierzyna-Koźla. Na ostatnim posiedzeniu komisji infrastruktury radni zarekomendowali realizację wariantów 2, 3 lub 4, zaprezentowanych na mapie. Wszystkie trzy, o długości 2,5-2,7 km, rozpoczynają się rondem na wylocie ul. Energetyków i biegną na wschód od Miejsca Kłodnickiego na granicy lasu.

Na posiedzeniu komisji byli obecni przedstawiciele rad osiedli Miejsce Kłodnickie i Przyjaźni oraz firmy wykonującej dokumentację.

– Ze względów społecznych i logistycznych chcielibyśmy, żeby łącznik był jak najdalej odsunięty od obu osiedli – zaznaczał zastępca prezydenta Artur Maruszczak.

Zarekomendowane warianty wymagają budowy mostów nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą. Ich koszty są wstępnie szacowane na sporo ponad 50 milionów złotych netto. Odrzucony wariant nr 1 był tańszy o jedną trzecią – w tej wersji nie trzeba byłoby budować nowego mostu na Kanale Gliwickim – ale przebiegał najbliżej zabudowań. Projektanci zaplanowali na wszystkich zaakceptowanych trasach ronda na ul. Przyjaźni/Strzeleckiej, Szpaków i na połączeniu z obwodnicą północną.

Ostateczny przebieg łącznika będzie znany po koniecznych uzgodnieniach i opracowaniu finalnej dokumentacji projektowej. Nastąpi to do lutego 2021 roku. Wtedy miasto wyłoni wykonawcę, który wykona łącznik do czasu oddania do użytku obwodnicy północnej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w 2022 roku. Radni przegłosowali też wniosek Ewy Czubek, żeby na planowanej trasie w możliwie największym stopniu zachować walory przyrodnicze doliny Kłodnicy i Kanału Gliwickiego.

fot. UM K-Koźle

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting