Mosty na trasie kolejowej Kędzierzyn – Opole już gotowe

Modernizacja linii weszła w kolejną fazę. Dzięki inwestycji czas przejazdu z Kędzierzyna-Koźla do stolicy województwa znacznie się skróci.

Linia kolejowa E-30 to jeden z głównych szlaków komunikacyjnych z jakich korzystają mieszkańcy naszego miasta. PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się na jego modernizację, co ma kosztować łącznie ponad 800 milionów złotych. Zakończył się właśnie kolejny ważny etap tej inwestycji.

Pociągi już jadą po dwóch nowych torach na odcinku 25 km od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie. Wykonawca przebudowuje pozostałe tory na odcinkach: Kędzierzyn – Koźle – Raszowa i Przywory Opolskie – Opole Groszowice. Cały czas utrzymany jest ruch pociągów jednym lub dwoma torami.

– Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu prac pociągi pojada z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Podróżni korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach. W Kędzierzynie-Koźlu gotowe są perony nr 2 i 3. Przygotowywane są perony nr 1 i 4. Wygodny dostęp do pociągów gwarantują także nowe perony m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Korzystnie zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40.metrowe przejście pod torami. Obiekt zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na druga stronę linii kolejowej. Od Opola do Kędzierzyna – Koźla 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwią pochylnie

Modernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźle, stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów. Roboty są prowadzone przy zachowaniu przejezdności linii, co wymaga od wykonawców zachowania podwyższonych rygorów bezpieczeństwa.

REKLAMA . . . . . .



Protection Plugin made by Web Hosting