Kędzierzyńska obwodnica przeszła próby obciążeniowe

Na nowe mosty wjechało sześć ciężarówek wypełnionych kruszywem. To oznacza, że jesteśmy przy samym końcu prac.

Próby obciążeniowe przeprowadzane są przy niemal każdej tego typu inwestycji. I zawsze oznaczają, że zbliża się ona do końca. Jak informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeprowadzono właśnie prace związane z próbnym obciążeniem obiektów mostowych MD-1 (most nad rzeką Kłodnicą), MD-2 (most nad Kanałem Gliwickim), WD-14 (wiadukt w ciągu budowanej obwodnicy) i MD-18 (most nad rzeką Jaryszówką) przy budowie obwodnicy Kędzierzyna – Koźla w ciągu DK40.

– Próbne obciążenia statyczne dla tych obiektów polegały na wykonaniu szczegółowych pomiarów w zakresie przemieszczeń, ugięć oraz osiadań dla poszczególnych elementów tych obiektów. Obiekty obciążono sześcioma samochodami ciężarowymi o wadze 32 ton każdy i maksymalnym nacisku na oś 10 t – poinformowała rzeczniczka opolskiego oddziału GDDKiA Agata Andruszewska.

Dla wszystkich tych obiektów przeprowadzono także próbne obciążenia dynamiczne, które miały na celu określenie dynamicznych własności przęsła obiektu, częstości drgań i współczynnika tłumienia. W tych badaniach wykorzystano dwa samochody poruszające się pojedynczo wyznaczonymi w projekcie trasami w obu kierunkach z różnymi prędkościami. Prędkości przejazdów wynosiły 10, 30, 50 i 70 km/h. Dodatkowo zrealizowano dwa przejazdy z prędkością 30 km/h z najechaniem na przeszkodę. Obecnie trwa analiza wyników badań dynamicznych, a ich wynik poznamy niebawem.

Aktualne zaawansowanie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla jest na poziomie 90 proc., a zakończenie prac jest planowane w IV kwartale br. W ramach robót drogowych na całej długości trasy głównej jest już ułożona warstwa ścieralna.

Wykonawca prowadzi prace wykończeniowe przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku obwodnicy na skrzyżowaniu z istniejącą DK40, m.in. w zakresie montażu oświetlenia. Na rondzie na skrzyżowaniu z DW426 trwają prace brukarskie. Trwają również prace związane z budową kolejnych trzech rond. Rozpoczęto wykonywanie oznakowania poziomego, montaż barier ochronnych, montaż słupów oświetleniowych, budowę Systemu zarządzania ruchem.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting