Innowacyjność odpowiedzią na wyzwania przyszłości

O rozwoju Grupy Azoty ZAK S.A. mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Paweł Stańczyk, prezes zarządu Spółki.

W dniach 20-22 września w Katowicach odbył się Europejski Kongres Gospodarczy. Jednym z prelegentów był prezes Grupy Azoty ZAK S.A. Paweł Stańczyk. Wskazywał przede wszystkim, że przed przemysłem chemicznym stoi wiele wyzwań i nowych regulacji, które muszą prowadzić do unowocześniania profilu działalności. To o tyle ważne, że największa kędzierzyńska firma jest w przededniu publikacji strategii Grupy Azoty zawierającej odpowiedzi na wyzwania, które mają umocnić jej pozycję na rynkach.

– Kluczowy dla naszych działań jest aspekt innowacyjności – mówił Paweł Stańczyk, prezes Grupy Azoty ZAK S.A. – Budujemy w Kędzierzynie-Koźlu Centrum Badawczo-Rozwojowe, realizujemy kilkanaście doktoratów wdrożeniowych, aktywnie współpracujemy z ośrodkami akademickimi i nie tylko na rzecz rozwoju gospodarczego. Przykładem jest niedawno podpisany list intencyjny w temacie utworzenia Dolnośląskiej Doliny Wodorowej, którego Grupa Azoty ZAK S.A. była sygnatariuszem.

Prezes Stańczyk podkreślał, że aby móc realizować te ambitne cele, firmy z branży chemicznej powinny mieć ku temu odpowiednie warunki w zakresie legislacji. Według prezesa szefa zarządu Grupy Azoty ZAK S.A. rozwiązania prawne powinny być możliwie upraszczane i sprzyjać sprawnemu wdrażaniu nowych technologii. Ponieważ to właśnie one w dużej mierze decydują o konkurencyjności.

– Kierując się ideą patriotyzmu gospodarczego nie możemy jednocześnie zamykać się na świat – podkreślał prezes Stańczyk. – W naszym przypadku eksport na rynek zagraniczny buduje ok. 40 procent przychodów. Konieczność współpracy w wymiarze międzynarodowym objawia się także w zabezpieczaniu bazy surowcowej – dostaw gazu, propylenu. By być konkurencyjni i innowacyjni, musimy być otwarci, aktywni na rynkach zewnętrznych – zaznaczył.
Europejski Kongres Gospodarczy (EEC) jest istotną częścią debaty publicznej o polskiej i europejskiej gospodarce. Ostatnio poszerza zasięg oddziaływania dzięki zdalnej i hybrydowej formule. W roku 2021 Europejski Kongres Gospodarczy przyjął formułę kilkumiesięcznej kampanii, obejmującej szerokie spektrum tematów gospodarczych i zróżnicowane formy aktywności.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting