Dlaczego kędzierzyńskiej obwodnicy nie ma nowej liście rządowej?

Rząd przedstawił plan budowy stu nowych obwodnic w Polsce. Kędzierzyna-Koźla tam nie ujęto. Ale nie ma żadnych powodów do niepokojów.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła rozpoczęcie programu budowy 100 obwodnic na drogach krajowych. Wartość inwestycji wstępnie oszacowano na 28 mld zł. Przedstawiono szczegółowa listę inwestycji z podziałem na województwa i miasta.

Na Opolszczyźnie wymieniono cztery miasta, w których mają powstać objazdy. To Prudnik, Brzeg, Lędziny i Sidzina. Nie ma tam Kędzierzyna-Koźla, a przecież od kilku lat zapowiadana była budowa północnej obwodnicy miasta (od osiedla Piastów do autostrady A4). Wśród części mieszkańców pojawiły się obawy, że rząd zapomniał o Kędzierzynie-Koźlu, albo uznał go za mało priorytetowy.

Nic bardziej mylnego. Jak potwierdził Tygodnik 7 Dni kędzierzyńska obwodnica północna nie jest zagrożona i będzie realizowana. Nie ma jej w nowym rządowym programie, ponieważ została ujęta w innej strategii, konkretnie na lata 2014-2023. Generalna dyrekcja dróg nie chciała kopiować inwestycji już wpisanych do wcześniejszych programów.

Warto podkreślić, że w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim został niedawno złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dla budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla o długości ok. 14,6 km.

Umowa na realizację tej inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” została podpisana 15 października 2018 r. Uzyskanie decyzji ZRID umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót, których zakończenie planowane jest na koniec 2022 r.

REKLAMA . . . . . .



Protection Plugin made by Web Hosting