godz. 13:24 - wtorek 24 Październik 2017

Za każdy wypożyczony rower miasto zapłaciło aż 25 zł!

Dla użytkowników miejskie rowery były bezpłatne, ale z kasy miasta za każdą przejażdżkę trzeba było wydać horrendalnie dużo.

Zebraliśmy dane, które pokazują, że mieszkańcy chcą, a Kędzierzyn-Koźle potrzebuje roweru publicznego – przekonuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes firmy Nextbike Polska, która dostarczała usługę od czerwca do października. Robiąc na tym zresztą całkiem niezły interes z nadzieją na jeszcze lepszy. – Mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla chętnie i często wypożyczali rowery. Co ważne, dla wielu z nich nie była to nowość, wcześniej korzystali z systemów Nextbike w innych miejscach, a teraz z radością skorzystali z tej możliwości w swoim mieście dodaje Wojtakiewicz. Rowery w Kędzierzynie-Koźlu wypożyczono aż 5900 razy – chwali się firma w wydanym z tej okazji komunikacie. Nie dodaje, że za usługę z kasy Kędzierzyna-Koźla otrzymała łącznie 150 tys. zł. Oznacza to, ża po każdej przejażdżce z kasy miasta ubywało 25 zł. W systemie zarejestrowały się 653 osoby. Z rowerów w Kędzierzynie-Koźlu skorzystało też 265 użytkowników zarejestrowanych w innych systemach Nextbike, m.in. Wrocławskim Rowerze Miejskim i Opole Bike. Wypożyczyli oni rowery aż 2478 razy, co stanowi ponad 40% wszystkich wypożyczeń. Byli to zarówno turyści, jak i mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla, którzy wcześniej korzystali z systemów Nextbike w innych miastach. Najpopularniejszą stacją wypożyczeń była ta przy dworcu kolejowym. Użytkownicy chętnie jeździli z niej m.in. na stacje Osiedle Piastów oraz Odrzańskie Ogrody i z powrotem. Rowery miejskie były chętnie wykorzystywane jako uzupełnienie codziennych podróży na ich pierwszych i ostatnich kilometrach, gdyż OK bike! najczęściej wypożyczano w dni powszednie w godzinach popołudniowego szczytu. Średnia długość jednego wypożyczenia to 17 minut i 25 sekund. Poszczególne stacje w Śródmieściu rozmieszczono w odległości kilkuset metrów od siebie przy węzłach komunikacyjnych i osiedlach. Cieszyły się one największą popularnością. Rzadziej użytkownicy decydowali się na przeprawę rowerem przez Odrę. Położone po jej zachodniej stronie dwie stacje – Rynek i Osiedle Zachód – były mniej popularne, a rowery wypożyczane na jednej z nich, zazwyczaj oddawano na drugiej. Zdaniem firmy NextBike to pokazuje, jak potrzebne jest zwiększenie liczby stacji tak, by obejmowały one zarówno wschodnią i zachodnią część miasta, ale również Kłodnicę i inne osiedla. Po zakończonym programie pilotażowym Nextbike Polska przedstawi miastu szczegółowy raport zawierający zebrane dane, ich analizę, wnioski oraz rekomendacje. Umożliwią one takie przygotowanie docelowego systemu roweru miejskiego w Kędzierzynie-Koźlu, by w pełni spełniał on swoje funkcje, zarówno rekreacyjne, jak i komunikacyjne.

Przeczytaj więcej na podobne tematy:

  1. W Kędzierzynie-Koźlu będzie sześć wypożyczalni rowerów
  2. Jest duże zainteresowanie wypożyczalniami rowerów
  3. Stać nas na wszystko, co tylko się podoba władzy
  4. Ruszyły wypożyczalnie miejskich rowerów
  5. Ile każdy z nas płaci na władzę
KATEGORIA: AKTUALNOŚCI, WERSJA PAPIEROWA

Protection Plugin made by Web Hosting