- Kiedyś widok barki na rzece był normą, ale w latach rządów Platformy Obywatelskiej nastąpiła w tym zakresie zapaść i żegluga związana z transportem towarów w zupełności ustała – mówił wojewoda.

Miasto i region skorzystały na „dobrej zmianie” w Warszawie

68

Przywrócenie żeglowności Odrze, zapewnienie funduszy na remont linii kolejowej Kędzierzyn-Koźle – Opole i budowę obwodnicy – to dla nas konkretne owoce działań rządu Beaty Szydło.

W Opolu wojewoda Adrian Czubak oraz szefowa Prawa i Sprawiedliwości na Opolszczyźnie, poseł Katarzyna Czochara podsumowali dwa lata działalności rządu wyłonionego w wyniku wyborów 2015 roku oraz efekty jego prac dla naszego regionu. Sporo miejsca przy tej okazji poświęcono sprawom istotnym dla Kędzierzyna-Koźla, bo też od dawna żaden rząd w tak krótkim czasie nie podjął tak wielu istotnych decyzji z korzyścią dla nas. Kluczowe osiągnięcie minionego dwulecia to reaktywacja żeglugi na Odrze, co wielokrotnie podkreślał wojewoda Czubak.

– Kiedyś widok barki na rzece był normą, ale w latach rządów Platformy Obywatelskiej nastąpiła w tym zakresie zapaść i żegluga związana z transportem towarów w zupełności ustała – mówił wojewoda. – Teraz gdy na Odrze pojawia się barka, ludzie przystają i robią zdjęcia, ale wreszcie mają przy czym. Żegluga ruszyła, a towarów spławianych barkami jest coraz więcej.

Rząd Beaty Szydło, zgodnie z przedwyborczymi zapowiedziami, powołał ministerstwo żeglugi, a w wyniku jego prac Odra została włączona do sieci europejskich dróg wodnych, co pozwala na sięganie po środki europejskie w modernizacji rzeki. Dzięki temu w przyszłej dekadzie ma się ona zamienić w autostradę na wodzie, a pierwsze kroki w tym celu już zostały poczynione. Dobiega np. końca ślimacząca się od dwudziestu lat budowa stopnia wodnego w Malczycach, co stało się możliwe dzięki rządowemu dofinansowaniu kwotą 85 mln zł. Kolejne rządowe inicjatywy ważne dla Kędzierzyna-Koźla są na razie na papierze, ale wiążą się z przyznaniem znaczących funduszy, dzięki czemu wiadomo już, że będą zrealizowane. Mowa przede wszystkim o remoncie drogi kolejowej Kędzierzyn-Koźle Opole. Trwa już wyłanianie wykonawcy prac, które potrwają przez kilka najbliższych lat, Są już jednak uwzględnione w planach finansowych PKP, co oznacza, że możemy realnie oczekiwać, iż na początku kolejnej dekady nasze miasto odzyska dawne znaczenie jako największy na Opolszczyźnie węzeł kolejowy. Podobnie jest z budową północnej części obwodnicy. Wprawdzie pojawiały się na ten temat sprzeczne doniesienia, ale pieniądze na nią są i droga łącząca Kędzierzyn-Koźle z autostradą powstanie do 2023 roku, wyprowadzając m.in. transport chemikaliów poza największe skupiska ludności w naszym mieście. Adrian Czubak, wojewoda opolski wskazał, że najważniejszym sukcesem obecnego Rządu jest fakt, że zrealizował i realizuje on punkt po punkcie program, który przedstawił w czasie wyborów w 2015 r.

– Program to wynik licznych spotkań w terenie m.in. Pani Beaty Szydło, dzisiejszej premier Polski. To przede wszystkim umiejętność słuchania ludzi, umiejętność przeprowadzenia dogłębnej analizy potrzeb Polaków. One wraz z determinacją Rządu Pani premier Szydło, zaowocowało tym, że Polacy w końcu czują się bezpiecznie – komentuje wojewoda opolski. Wojewoda wskazał również na wsparcie finansowe państwa dla województwa opolskiego.

– Na przykład 5,3 miliarda złotych – na taką kwotę podpisano umowy o dofinansowanie ze środków europejskich w naszym województwie, ze wszystkich programów operacyjnych – dodaje.

500 plus zmienia region
Nasz region jest sporym beneficjentem rządowego wsparcia rakże w sferze społecznej. 82 tysiące dzieci z Opolszczyzny skorzystało dotąd z Programu Rodzina 500 plus. W samym Kędzierzynie-Koźlu jest ich kilka tysięcy, a skala wsparcia, jakie trafiło do rodzin na naszym terenie liczona jest w dziesiątkach milionów złotych.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Protection Plugin made by Web Hosting