Czy wszechobecne reklamy znikną z ulic Kędzierzyna-Koźla?

W gminie powołano zespół do spraw estetyzacji miasta.

Problem wszechobecnych reklam i billboardów ma wiele miast Opolszczyzny. W Kędzierzynie-Koźlu dotyczy on przede wszystkim zabytkowych części miasta. Na wielu budynkach wpisanych do rejestru zabytków widnieją ogłoszenia nie pasujące do wizerunku kamienic.

Dlatego prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska powołała specjalny zespół do spraw estetyzacji. W skład wchodzi zastępca prezydenta Artur Maruszczak, kierownik wydziału gospodarki nieruchomościami i planowania przestrzennego – Małgorzata Jarosz-Wojtarowicz, kierownik wydziału ochrony środowiska Gabriela Helbin-Golasz, architekt Miejski – Marek Paneth, komendant straży miejskiej Aleksy Ptaszyński i dwóch radnych.

Do końca lipca ma przygotować założenia kodeksu estetyzacji miasta oraz projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

Ujednolicone będą między innymi wzory tak zwanej małej architektury, takich jak ławki, czy latarnie. Niewykluczone również, że powstanie wzór wspólnych tablic z numeracją domów, wzorem miasta Warszawy.

Najwięcej emocji będzie jednak wzbudzać kwestia walki z dowolnością wieszania reklam.

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting