Jak w czasie epidemii koronawirusa działa Klinika Nova

Klinika Nova to jeden z największych podmiotów medycznych powiatu. Jak w okresie epidemii koronowirusa funkcjonuje klinika i jakie stosuje zabezpieczenia? O to zapytaliśmy przedstawicieli Kliniki Nova.

– Klinika Nova już długo przygotowywała się na nadejście epidemii?
– Praktycznie od 27 lutego kiedy pierwszy raz odbyło się spotkanie dyrektorów szpitali z Wojewodą Opolskim, kierownictwem NFZ w Opolu dostosowywaliśmy się do wszelkich zaleceń.
Już od końca lutego na naszych tablicach ogłoszeń i drzwiach w Klinice są umieszczone i aktualizowane wszelkie ostrzeżenia i zalecenia wydawane przez Ministerstwo Zdrowia, GIS i NFZ

– Jak pracuje Klinika Nova w dobie pandemii?
– Zacząć należy od faktu, że normalnie pracują POZ w Koźlu i w Sławięcicach. Sama Klinika pracuje w okrojonej formie, już drugi tydzień nie operujemy planowych przypadków. Dzisiaj wykonaliśmy kilka pilnych operacji u pacjentów, którzy nie mogli czekać do końca epidemii. Oczywiście z zachowaniem najwyższych standardów epidemiologicznych. Poradnia w Kłodnicy jest otwarta dla pacjentów w poniedziałek, środę i piątek. Przyjmujemy tylko pacjentów najpilniejszych, wymagających pomocy takiej jak kontrole po zabiegach, wymiany cewników, zdjęcia szwów itp., procedury naprawdę niezbędne. Udzielamy też co raz więcej teleporad. Ciągle współpracujemy z firmami ubezpieczeniowymi. Nie możemy narażać pacjentów i pracowników, przyjmujemy więc tylko osoby zarejestrowane i potwierdzone telefonicznie. Nie pracują punkty pobrań materiałów do badań laboratoryjnych w Kłodnicy i w Sławięcicach. Tak więc pacjenci najbardziej potrzebujący są zabezpieczeni i tak musi pozostać, bo pacjent jest najważniejszy.

– A jak zabezpieczeni są pracownicy Kliniki Nova?
– Już od ponad dwóch tygodni pacjenci dezynfekują ręce wchodząc do Kliniki, a dodatkowo od poniedziałku każdy pacjent otrzymuje maseczkę i rękawiczki na czas pobytu w Klinice. Dotyczy to zarówno poradni w Kłodnicy jak również naszych POZ w Sławęcicach i Koźlu. Pracownicy pracują w odzieży ochronnej, wszyscy przebierają się w pracy, pracujemy w maskach, przyłbicach, odzieży ochronnej i rękawicach. W rejestracjach przybywa szyb oddzielających pacjentów od rejestracji. Mamy instrukcje zachowań, instrukcje mycia rąk. Cały czas rozmawiamy z pracownikami o sytuacji i przekazujemy zalecenia. Wszystkie zasady bezpieczeństwa są u nas przekazywane doraźnie, ale też pisemnie.

– Jaki jest kontakt rejestracji z pacjentami ?
– Wszyscy pacjenci są powiadamiani o zmianie terminów drogą telefoniczną. Są tych pacjentów tygodniowo setki, więc część pacjentów zacznie też otrzymywać wiadomości SMS. W dniach kiedy nie pracuje Klinika nasze panie z rejestracji pracują zdalnie i zachowują kontakt z pacjentami pod telefonem 77 7070100 oraz 531675097. Nasi pracownicy wymagają szczególnej uwagi. Są bardzo odpowiedzialni. Dbają o bezpieczeństwo swoje i pacjentów, za to należy się im duża wdzięczność ze strony kierownictwa Kliniki. W tym trudnym czasie też należy przypomnieć o POZ, wszyscy mówią dziś o szpitalach, szpitalach zakaźnych, a tak naprawdę na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem są też poradnie lekarza rodzinnego, w tym nasze poradnie, które każdego dnia przyjmują dziesiątki chorych pacjentów, pomiędzy którymi mogą być tez zakażeni koronawirusem. Nie możemy o tym zapominać. Wielkie uznanie dla naszych pracowników POZ w Koźlu i Sławięcicach.

– Dziękuję za rozmowę

REKLAMA



Protection Plugin made by Web Hosting